Tuesday, November 5, 2013

Konvokesyen ke-41

Assalamualaikum

Mood datang bertimpa-timpa okey. Tu pasal hari-hari update blog. Hahaa

Syukur Alhamdulillah! Finally berjaya juga habiskan study. Hahaa Lama ok nak habiskan study ni. Banyak betul rintangan dan cabaran. Orang lain buat tak sampai pun setahun, kita buat phewww 2 tahun yaww! Hehee Semuanya due to pregnantkan Ayra semua la. Tapi aku tak kisah pun, semuanya rezeki and semua yang jadi ada sebabnya..

So aku start buat masters in engineering (environmental) pada September 2011 and aku ambil by course (konon nak cepat habis). After 1 semester i need to postponed my study due to beranakkan Ayra on Februari 2012. Time tu kalau ikutkan dah masuk semester 2. Tapi takkan tak nak pergi kelas for almost 3months kan? So kita postponed saja laaa..

Lepas tu sem 1 balik. Tapi aku tak boleh ambil sebab sia-sia je, semua subjek yang dioffer pada sem 1 semua aku dah ambil. Tinggal subjek projek/tesis je tapi yuran kena bayar full. Haihh i is using my own money, haruslah berkedekut sikit. Hahaa So decided to postpone lagi satu sem. Call sana call sini settlekan problem sebab penolong pendaftar cakap tak boleh postponed sampai 2 sem. Last-last aku tawakal je, isi borang pastu minta sign koordinator pastu hantar je. Syukur diorang accept permohonan aku. 

Start sem 2 2012/2013 aku sambung balik study. Ayra pun dah setahun dah time tu so tak risau sangat la nak hantar kat pengasuh. Cuma mula-mula macam susah sikit sebab Ayra dah lama duk ngan aku kan, nak berpisah tu susah sikit. Tapi aku tak hantar selalu, seminggu dalam 3 kali for 4-5 hours je, depends on the classes.

Sem 1 dengan sem 2 banyak la beza. Obviously kawan-kawan la. Dulu kawan lain pastu diorang semua dab grad, so sem 2 jumpa kawan baru pulak. Plus semua hebat-hebat pula tu! Subjek pulak biasa la, ada yang susah ada yang senang.

Pejam celik pejam celik finally habis juga semester 2. Exam semua dah berjaya dilepasi, kena bertabah hati pula siapkan tesis. Aku bertuah sangat la sebab dapat supervisor yang sama masa degree duly, Dr. Noot Ezlin yang sangat-sangat baik ok! Walaupun tesis aku tak tau boleh siap ke tak dia usaha juga nak tolong aku so that aku boleh grad gak tahun ni. Heee tq Dr! I love u lah!

So pada 29 Oktober 2013, berkonvokesyenlah aku di UKM Bangi, sidang 8 sesi petang. Sesi terakhir okey. Dulu masa degree sesi first sekali. Kali ni sesi last sekali. Hahaa Bertuah lagi aku ni, mak abah aku datang, mak abah metua aku pun ada sekali sebab abah metua aku ada meeting kat Putrajaya paginya. So semua ada la hari tu. Hihii Hubby memula taknak masuk dewan sebab aku pun cakap takyah masuk pun takpe, bosan kan. Aku just suruh dia datang bila dah settle. Tapi tengok-tengok ada pula dalam dewan. Hiksss


Yeay! Mommy konvo sekali berempat hokeyh!


Bersama mak abah and mak abah mertua..


Mommy dengan Ayra
 
Konvo kali ni aku dah pesan takyah beli bunga untuk aku, moh la kita guna duit beli bunga tu untuk makan besar. Ngeh3... Tapi aku dapat present bunga sekuntum from coursemate, Izdiharr and chocolate from coursemate juga, Kak Mi. Thank you korunk! Kelas aku kali ni only 4 of us je yang konvo, yang lain still meneruskan pengajian. So, next year ktorg datang konvo diorang pula la..


Ini la 4 of us.. Adila, aku, Ezy and Ain

Apapun aku nak ambil kesempatan kat sini untuk ucapkan ribuan terima kasih pada hubby, mak abah, mak abah metua, lecturer, dan kawan-kawan semua yang banyak membantu sepanjang study ni. Tanpa korunk semua tak grad la aku kali ni.. Hikhik.. Thank you so much!

PhD? Ermmm nanti dulu kot. Hahaa Macam best je kan nak buat phD pulak, tapi hubby suruh cari kerja, nak tolong mak abah.. Hukhuk Hubby cakap kalau bukan aku yang tolong siapa lagi. Mak abah aku bukan ada anak lain.. Huuu Baiklah suami...


Hiksss, nak jugak letak gambar berdua! (Baju is looking ketat haa, kain recycle, baju je baru buat. Buat in two weeks yo!)

Ok la. panjang pulak melalut. So next time kita cerita pasal baby dalam perut pula key! Bye!


No comments: