Wednesday, November 27, 2013

Cabaran

Assalamualaikum..

Hai cabaran sangat la tuk pregnancy kedua ni. Bukan sebab alah teruk ke apa, tapi sebab kena jaga yang kat luar and dalam perut. Ayra still small for me, 2 tahun pun belum. Cakap pun taknak lagi. Bila dah pregnant ni memang penat betul.

Kadang tu sangat lah manja oii, sampai tak boleh kena tinggal, nak berkepit sentiasa, nak dukung saja. Macam dia tahu nanti dia kena kongsi sayang dgn adik dia. Maybe semua kids pun macam tu kot, memang ada naluri jeles. Sebab kawan aku pun tengah pregnant macam aku and benda yang sama pun jadi.

Cantik tak rambut saya?? Hehee

Haihh kena la banyak bersabar.

Plus daddy dia pulak sekarang selalu busy, balik lewat sangat. Sabtu ahad pun kadang kerja. Ohhh bertabahlah hati. Memang kalau tengok kerja suri rumah tu macam takde apa je kan.. Tapi hakikatnya banyak sangat kerja. Sapu sampah, mop lantai, basuh baju (mesin and tangan), sidai dan lipat, kemas rumah, basuh pinggan, masak. Baru siap satu cycle dah kena buat semula. Belum masuk bagi makan anak, layan perangai anak, dan sebagainya.


Mommy chill okey. Jangan stress2... Hihii

Kadang memang stress. Tapi kita tahan je la kan. Ini namanya cabaran. Menangis sorang2 tu tak payah cakap la. Kalau stress dah sampai tahap dewa memang keluar juga air mata, konon nak bagi stress kurang.

Tapi kali ni aku memang tak rajin masak. Malas sangat. Maybe sebab anak yang sorang ni selalu kacau. Time dia tidur? Kadang2 je boleh. Kadang tu sedar kot kalau dok tung tang kat dapur. Nak tidurkan balik bukan senang, nak kena ngempeng sampai lena balik.

Cerita pasal ngempeng, aku sebenarnya dah tak larat dah nak bf ayra, bukan tak suka tapi kadang tu letih. Dia kalau nyonyot bukan sekejap kecuali betul2 ngantuk. Pulak tu kalau nyonyot saja takpe, ni siap pakej skali dengan gentel, tarik, cubit yang lagi sebelah. Sakit hoiii. Tapi masalah besarnya, nak wean off taktau nak bagi susu apa. Botol memang tak guna. Kalau bagi pun dia buat nak muntah.


Ni trademark Ayra la ni, bila amek gambar je tangan nak tunjuk2

Kat babysitter memang bagi susu dutch lady yang kotak tu. Fresh milk tu. Tapi kalau kat rumah jarang nak. Tapi kena juga ajar minum susu lain. Aku ingat nak try susu dutch lady yang perisa coklat and boleh bagi milk tu sejuk. Sebab kalau panas or suam memang tak jalan. We will try. Letih la nanti bila dah berdua.

Tapi bila fikir nak pisahkan dia, sedihnya la hai... Semua mommies pun rasa macam tu kan? Tapi nak buat macam mana, kena juga ni.. Kalau tak lunyai la aku..


Opah bawak main2 kat games center.. Mommy pergi soping. Hahaa

Takpe la. Kita try dulu tengok macam mana. Last week doc cakap aku dah cukup bulan dah, means anytime boleh deliver even edd aku tengah december. Next week ingat baru nak pergi scan. Memang dah lambat tapi buat je la.. Haha kita tengok je la apa yang dapat ditengok.

Ok la. Next post kita cerita menda lain pulak. See ya!

Byeeee

No comments: