Saturday, February 18, 2012

Check Up Hampir Terakhir Kalinya

Salam..

Wah, tajuk nak panjang kan u olss~ Haha Tu nakmenye (nama+makna) tak tahu sudah nak bubuh tajuk ape. Huehehe. Okeyh, stret to the point. Last Thursday g check up kat KK. Tapi seblum tu kene g jumpe kaunselor pemakanan dulu. Ohh dah nak keluar da baby ni baru nak g jumpe kaunselor kan.. Mula2 ingat jumpe kaunselor tu dekat KK jugak, tapi sebab tak berapa sure tengok balik surat appoinment- eh2, Hospital Kajang lah pulak! Aiyoo, tanpa berfikir panjang trus bawak kete g Hospital Kajang. Hampun, parking sikit punya susah. Nasib ado, tapi kene menapak jauuuuuuh! Sebab rupenye tempat tu kat pintu pagar belakang. Nyesal tak cari parking kat belakang.

Kaunselor: No. 3 ye? Okey masuk.. Ermm ade appoinment ye hari ni? Sebab dalam rekod saya ada dua orang je..

Aku: Ermm ade. Ni suratnye (wah, skema sgt kan!).

Kaunselor: Okey, saya tengok. Duduk.. Ermmm eh ni dari mana ye?

Aku: Ermm KK Kajang. Diorang mintak saya datang.

Kaunselor: Ohhh, ni sepatutnya dekat sana jugak ni. Tak payah datang sini.

(Ahhh sudah! Ni dah pukul 9.45am dah ni, appoinment kul 9.00am. Camno??)

Aku: Owwhh ye ke? Alamak, tak tahu pulak saya. Saya tengok kat surat tu tulis Hospital Kajang, tu saya datang sini. Diorang pun tak brief betul2 last week. Ingatkan kat sini la.. (nak nanges dah.. haha)

Kaunselor: Ermm sebenarnya kat sana ni, sebab ada pegawai kita yang pergi sana. Tapi tak pe la, since dah datang ke sini, kita teruskan je la..

Phewwww, lega den! Pastu trus la ke sesi soal jawab agama mengenai pemakanan seimbang + makanan masa pantang + breast feeding... Tanya tu sket, tya ni sket, setel...

Bawak kete trus je g KK. Tau boleh dikaunseling kat KK, baek trus g KK td.. Huh. Laen kali pakai surat sendiri laaa, awat nak kene pakai surat hospital plak. Haishhh tak pasal2 ibu mengandung ni exercise banyak2 pagi tu.. Hukhuk

Sampai KK dalam 10.30am camtu. Haruslah nombor dah terkebelakang kan! Tunggu je la, ape nak buat.. Sampai kat nurse masa check, nurse pun bitau la... MGTT dah okey, mesti aku control habis.. (Haha haruslah! Nak dapatkan bacaan cantek kan~). Yang lain2 pun okey. Tapi kene tunggu jumpa Dr kat Hospital Serdang, tengok apa dia kata. Sebab aku disyaki ade kencing manis due to kandungan gula yang terlebih, so kemungkinan aku akan diinduced itu ade juga. Semua bergantung pada Dr kat spital tu. Isnin ni baru nak pegi jumpa. Aku cool je, siap leh buat lawak lagi, "Nurse, kalau betul saya kene induce, boleh mintak tarikh tak? Saya nak 26 la, biar sama birthday ngan saya.. Hohoho". Nurse tu gelak2 je, katanya nanti awak diskas la dengan Dr. tu. Bawa la siap2 baju semua, sebab mane tau kot2 die nak admit awak trus.. Ish3, syahdu btol dengar..

Pastu jumpa Dr. plak. Dr. kata everything is okey. Come2, saya nak scan. Muahahah seronok aku nak kene scan tapi haramm, xnampak screen sebab screen tu dok hadap Dr je. Dr. kata baby okey, kepala kat bawah dah, uri kat atas. Tunjuk jantung - dapat gak la tengok sebab die denyut2 kan. So, anytime boley deliver. Kalau sakit ke, ade tumpah darah ke, waterbag pecah ke trus pergi hospital ya! Yeeee, baik Dr.! MGTT 2 minggu lagi kalau sempat datang check up lagi kat sini kita ambil bacaan lagi ya... Yeeee, baik Dr.! 

Huahaha, itu la die cite check up yang tak tau ke berapa, yang pasti yang ke 38 weeks! Haishh tak sabau plak nak tunggu Isnin, nak dengar ape plak kata Dr. kat spital tu... Hhehehehehe


Yea2, saya tau saya lagi gemok dari suami saya.. Hukhuk~ (Pasrah...)

No comments: