Thursday, October 28, 2010

Independent

Source: Google

Seronok kan kalau boleh jadi independent women? Yep, saya tau saya sorang je dalam family, tapi xsemestinya saya seorang yang sangat independent orangnya. Sometimes, saya perlukan orang lain untuk membantu saya. Even pergi breakfast pun saya perlukan teman, kononnya segan kalau pergi sorang-sorang. Hehe

Tapi dalam sesetengah perkara saya rasa patut jika kita menjadi independent, sebagai contohnya kerja dan tanggungjawab yang telah diberikan pada kita. Tak perlu tunggu orang lain berikan tunjuk ajar. Betul, kalau tak tahu kena bertanya, tapi kalau soalan yang diajukan itu boleh dikategorikan sebagai soalan merepek tak patut rasanya ditanya. Boleh difikirkan sendiri. Masing-masing perlu tahu tanggungjawab masing-masing dan jalankanlah ia tanpa perlu disuruh, bukankah lebih baik begitu?

Mari kita fikirkan sejenak (ermm, ada ke orang baca blog neh? haha)
>.<

No comments: